Sunday, May 17, 2009

Tugasan Harian...

Sebagai isteri n ibu yang berkerjaya...memang sangat2 berat tanggungjawabnya...

kerja kat Hospital, uruskan hubby n anak,masak makanan yg berkhasiat, kemas rumah,macam2 lagi...

Tapi, aku kira bersyukur sebab dapat hubby yang membantu aku dikala aku capek, letih ngan Hana yang sekarang menjadi 2 perangainya..masa tulah hubby akan tulun masak n kemas rumah..

Kehidupan before n after kahwin...sangat2 berbeza..terlalu berbeza

Masa anak dara tu, mana lah nak pk apa2 kan...

just pk kerja , diri sendiri n parents..that's all.

Nah! lepas kawen..baru kau tahu...


aku kawen 28 April 2007...

Bulan 6 aku disahkan mengandung...
terkezut siut..

aku baru nak honeymoon ngan hubby ...
nak p jalan2 merata..
baru kawen lah katakan..
bermula saat tu, aku muntah ngan loya sangat2 teruk.
makan ja..terus muntah...makan..muntah..dan berulang2 tanpa simpati kepada ibu muda nie
( eceh...)

Tapi itu tidak mematah kan semangat aku nak makan..
muntah ja, aku makan..
muntah ja..aku makan..
tak kira...asalkan anak aku dalam perut dapat makan.
Berat masa anak dara 60kg , tinggi 170cm
masa nak bersalin tu, berat dalam 85kg..

dasat gak naik berat badan ku..
sekarang laks, 65kg tinggi tetap sama..
oklah kan naik 5kg aja...


sangat enjoy semasa mengandung..
baby tendang dalam perut..
hubby baca al-Quran sambil usap2 perut
nasihat kat baby dalam perut, jangan nakal2..jangan susahkan mama...
baca surah Maryam,macam2 surah baca..
sembahyang jemaah sama2..
sangat enjoy..tak tahulah nak kata apa..
speechless..

then tanggal 6 febuari 2008
lahirlah seorang baby perempuan bernama NURHANA WAFIYYAH BINTI NOOR ERMAN
Berat 3.3kg,putih bersih..ikut kulit abah dia..
sangat tulus muka anakku..
bersyukur tak terkira..Alhamdulillah...
menitis air mata dikala doktor meletakkan baby diatas dadaku..
terus babyku minum susuku..(pantas ja isap)
indah nya ciptaan Allah...


Sekarang..hidupku terlalu meriah
sangat2 meriah dengan kehadiran hana n hubby tersayang..
yang mewarnai hidup ku
Ya Allah, bersyukur aku ke hadrat Ilahi..
kerana mendapat suami yg memahami perangaiku, sikapku n terima seadanya aku..
n kehadiran Hana yg mungkin terlalu pantas dalam kehidupan kami..
tapi, ok aja..
best! pengalaman ada anak anak tak akan didapati dimana2 universiti
kecuali..dapat anak sendiri..hu..hu..hu!
yg penting Hana masih hisap susu mama...
sampai mama kurus..bagus hana..
minum lagi sampai hana dapat adik, baru stop..
okay!!!


ok,hari nie..nk buat apa..
petang ada meeting dengan new boss, nak bg markah kat housement pharmacist, tgk kerja apa2 yg patut...n sedikit terkejut, sebab dengar citer nak bukak pharmacy 24 hours kat gomen hospital..
Alamak! mati aku...
tidaks!!!

jom layan pic..saja gatai nak letak
pic nie, dengan student diploma pharmacy..
depa nak habis dah praktikal..

ok, perangan jalan2 tahun nie..
ok, maybe bulan 8 nie, jejalan kat melaka kot..tgk budget dulu..
dalam Malaysia jerlah..
takmampu lagi, nak berjalan diluar negara..
duit kena simpan nak renovate rumah kat Laguna..
Alamak..mana hubby nak cari RM50k ek??
Abang, selamat mencari , meminjam, mengorek duit saving..n apa2 lah..
yg penting hujung tahun nie..kena stay kat umah sendiri...hu2!!!
yes...

da!!!

4 comments:

azura said...

hahaha i pun naik 5 kg banding ngan masa sebelum ngandung. dulu 55 kg, skang 60 kg...kene kontrol nih!

sabrina_nadia said...

eh!samalah kita..naik 5 kg
takpa azura..
yg penting hepi,sebab tu badan naik kan..
ha..ha..
dan satu lagi, hubby sayang..

A.H.A.D said...

comel la hana :) geram tgk..

eh u ni tinggi betul..kalo ngn i mmg mcm galah laa hehe

sabrina_nadia said...

tinggi gaks..sampai susah nak cari jodoh..

hubby pun sama tinggi ngan i..

Hana tu, nampak ja comel(wek!!)

Tapi perangai..hanya mama n abah ja tahu..

I balik ja rumah, terus kejar i..nak tahu pasaipa??bekalan susu ada kat i..
ha..ha..ha..