Wednesday, May 20, 2009

Yesterday...today..

Semalam ambik Hana kat mama..
Macam biasa..buat muka manja la pulak anakku yg tercinta nie..
budak2 sekarang..cepat ja belajar kan..

Balik umah , terus teringat, ada durian kat dalam peti ais...
apa lagi, terus aku masak bubur durian n goreng pisang..
nanti, balik hubby boleh makan sementara tunggu lauk nak masak...

Hubby balik ja, terus bukak tudung saji
dan tanpa disuruh..terus melantak dengan hebat
Noor Erman..suami Che Sabrina Nadia
yang kuat makan macam wife dia gak..
tapi, setakat nie..badan masih lagi maintain( ye..ye..jelah)

Aku lepas masak terus mandi ngan hana sekali..
bagi susu..dia pun lena..
tapi, nak maghrib dah..Hana ngantuk sangat
hubby duk bising , sebab Hana lena waktu maghrib..
tak bagus..
Tpai, Hana dah lena tahap gaban..
sebab mama kata , dia tak lena langsung sepanjang hari coz duk main ngan paksu dia..
so, terpaksalah ...

Lepas kami makan, hubby tanya ada masak tak bubur Hana..
aku cakap..suruh mak buat nanti..
then, dia kata balik..takyahlah jom kita p masak bubur Hana..

Kami menjalankan tugas masing2..
cewah..

Abang basuh beras..
aku lah pergi perisi ikan bilis..
buang tahi n tulang..
hubby ambik carrot, pumpkin, isi ayam, isi ikan bawal putih, keledek n bronkoli
so, dia rebus beras, pumpin, keledek n carrot.
isi ayam lak dia rebus asing,
ikan bawal dia goreng..
aku lak selesai keja ku, mula menggoreng ikan bilis tanpa minyak..
lepas goreng, terus tumbuk sampai halus n letak dalam tupperware

kami siap2kan barang hana..
then baru lepak tengok TV
Hana lena sampai ke sudah..
ok...

Hari nie laks..
aku p dispen ubat kat patient..
macam biasa every hari rabu n hari ahad patient memang ramai bangat
aku pun bercakap tanpa henti..
sakit mulut tau!!
pastu dengar gosip..
aku dapat tugasan AMTAC
iaitu pegawai farmasi kaunseling bahagian diabetes
lepas nie..sapa2 ada masalah diabetes..
bolehlah tanya aku...
aku pharmacist handle klinik diabetes..
wow!!ok gak..
best2!!
my best friend lak dapat pegawai farmasi kaunseling patient HIV..
takpalah zu, terima jelah..
ok, sampai disini..
pic untuk hari ini..

1 comment:

A.H.A.D said...

mcm2 bhn bubur hana....sdp hana mkn tu..makin tombam la dia hehe