Monday, August 22, 2011

mulakan hari anda dengan senyuman ya..

Assalamualaikum semua,

tazkirah pagi sat..
semalam ada satu lagi pesakit memberitahu saya:
'Pn.Sabrina,kenapa kita sering berdoa semuga Allah panjangkan umur kita, bukankah kita tahu bahawasanya Allah sudah menetapkan ajal maut kita..'

Lepas tu saya tersenyap sat..nak pikir nak jawab apa..sebab ingat patient tu nak tanya soalan berkaitan ubat..
erm..seb baik tringat suami pernah bagi tazkirah kat saya..
saya pun jawablah

'makcik, sebenarnya apabila kita berdoa..kita takperlulah nak cakap semuga Allah panjangkan umur kita..kita berdoa cakap..semuga allah memberkati umur kita dan semuga Allah matikan kita dengan cara yang baik.InsyaAllah..

pastu,makcik tu pun cakap..terima kasih Pn.Sabrina jawapan yg simple n padat..saya pun..oklah tu makcik)...

Sebenarnya,kita tak dapat lari dari melakukan dosa, saya pun masa muda adalah jahat2 siket..tapi saya tahu allah senantiasa membuka pintu ..supaya kita bertaubat..dan berjanji jangan melakukan dosa2 itu lagi...

'Ya Allah, sesungguhnya aku bersyukur dengan kehidupanku sekarang, punya suami yang memahami perangai ku..anak2 yang sentiasa memberikan ku senyuman,pekerjaan yang baik, ibu bapa n ibu bapa mertua yang baik..kesihatan yang baik..sesungguhnya Ya Allah..kau berkatilah hidupku...terima kasih diatas rezeki yang mencurah2 yg kau berikan kepadaku..Amin..'

kawan-kawan..bersyukur lah dengan apa kita miliki hari ini...


No comments: